Sidste nyt fra skyen


Mantra er gået Cloud. Omkring en kerne af medarbejdere med solid viden om strategi og kreativ kommunikation svæver en sky af specialister inden for alt fra social media til grafisk design og filmproduktion. Med power fra skyen sætter vi det perfekte hold til at løse din opgave – hver gang.

Læs vores seneste nyhedsbreve

Årets vigtigste workshop - strategisk afklaring - April 2017


Start foråret med en vækstpakke fra Mantra - Marts 2017


Vækst, workshops og ny viden - November 2016


Mantra går SMV - September 2016


En stor dag på kajen - Juni 2016


Mantra’s 15 års jubilæum - Maj 2016


Mantras enkle verden - April 2016


Think Tribal - Juli 2015


Think Tribal - Februar 2015


Cloud news - December 2014

Cloud news - Oktober 2014

Cloud news - August 2014

August 2014

Cloud news - Juni 2014

Cloud news - Maj 2014

Cloud news - April 2014

Cloud news - Marts 2014

Cloud news - December 2013

Cloud news - juli 2013

Cloud news - juni 2013

Cloud news - Februar 2013

Cloud news - Januar 2013

Cloud news - December 2012


RYGTERNE OM TV’S DØD ER STÆRKT OVERDREVNE!


Online? Det bredest anvendte annonceringsmedie. Den mediegruppe, hvor forventningerne er mest tydeligt opadgående. Sociale medier - nu også til markedsføring! Fremtiden er digital. So ein ding muss ich auch haben.

Ingen tvivl om, at online af rigtig mange gode årsager vinder betydning, men TV fylder jo altså stadig mest målt i kroner og ører. Hvorfor? Fordi TV i al sin enkelthed er stærkest i forhold til at drive salget.

Mange af vores kunder har en online salgsplatform som er dominerende, og som har det klart størst vækstpotentiale. Hvordan har vi kunnet stimulere salget? The answer my friend is (not) blowing in the wind: Ved en øget investering i TV markedsføring!

Nyhedsbreve. Sign-up. En vej mod salget. En gennemsnitsbetragtning siger, at åbningsraten på netop nyhedsbreve stiger med ca. 25%, og at responsraten efter 6 måneder næsten 3 dobles. SEO konvertering? Den gennemsnitlige konvertering stiger med ca. 20% - altså bliver klikraterne på SEO links ca. 20% mere frekvente. Og så må man ikke glemme øget kendskabsniveau. Kendskabet stiger typisk med 20-30% point i de første 12 måneder.

Og hvis vi skal forsøge at nærme os den berømte bundlinie skal vi se på omsætningsvækst. Altså i forhold til den vækst, der (forventet) ellers ville have været. Træd varsomt. For selvfølgelig er der mange parametre, der ligger udenfor medier og marketing der spiller ind. MEN generelt vækster omsætningen på online platformen med 35-40% MERE end den stigningstakt man har oplevet de forgangne 3 år i snit. Skidtet virker!

Og hvad så med alt "det bløde"? Rendyrkede strategiske og taktiske kommunikations mål; Reklame erindring. Reklame effektivitet. Afsender erindring. Budskabsforståelse. Kvalificeret kendskab og imageparametre! Brand presence og position handler om et langt sejt træk. Et langt sejt træk, der forudsætter kontinuitet - og en konsistent kreativ indsats, der bryder igennem i vores overkommunikerede verden. Kan en TV indsats påvirke denne målstyring? JA! Vores seneste learnings fra Netto og Profil Optik viser med al tydelighed, at vi kan påvirke alt "det bløde".

Vi er (heldigvis) ikke statistikere. Og stikprøven, må vi jo bryde sammen og tilstå er begrænset. Men det er da et ret så tydeligt vink med en vognstang. Rygterne om TV's død er altså rigtigt meget stærkt overdrevne! Og så må vi jo spørge dig kære læser. Er du interesseret i at styrke dit salg - og dit brand? Så burde du da næsten tage en snak med os …



BRUG DIN INDRE STYRKE TIL AT SKABE INVOLVERING


Verden i tiden efter finanskrisen? Greed - is now not good. Mistilliden til store virksomheder og deres motiver er kommet for at blive. I positiv forstand betyder det, at nye værdier bliver vigtige for forbruget.


Detailbranchens mægtigste mand - Walmarts Lee Scott - sagde, det er dejligt enkelt: "Enhver virksomhed bør opgive sin forretningsmodel, hvis den ikke gør det muligt for virksomheden at bidrage til et bedre samfund".

Frit fortolket? Involver dine kunder: Vær noget for dine kunder, tilbyd et fællesskab, skab et pejlemærke der vel at mærke giver mening. Og brug alle de kommunikationskanaler - online som offline til ikke alene at skabe, men også til at forstærke meningen.

Dejligt enkelt sagt: Brug din indre styrke til at skabe involvering! Der skal nemlig være en mening med forbruget, og den mening skal vi sammen give kunderne.

Lets get going!

Og er du blevet bare lidt nysgerrig om hvordan man vitterlig kan bruge sin indre styrke - så skulle du måske klikke her -

TILBAGE